روزشمار تا شروع سربازی

روزهای سربازی نزدیک است.حتما فلسفه ای پشت این کلمه نهفته است.سر میبازی؟یعنی چه؟یعنی مطیع میشوی مانند یک غلام حلقه به گوش

با اینکه قصد داشتم ارشد بخوانم.و یکی از مهندسین موفق این مرز و بوم باشم.و برای خودم اسمی در کنم. ولی فکر کردن به برخی مسائل، از جمله بازار کار رشته ای که خوانده ام.منصرفم کرد.متاسفانه در کشور عزیزمان با یک مهندس مانند یک کارگرساده رفتار میشود.و حقوق یک مهندس(البته نه آن گردن کلفت ها) کمی بیشتر از یک کارگر ماهر است.

فردا میروم دانشگاه برای تسویه.و کارهای فارغ التحصیلی ام.فکر کردن به سربازی کمی،تاکید میکنم کمی،ذوق زده ام میکند.اما بیشترش ترس است و اضطراب .

دو سال از خانواده و عزیزانت دور میشوی.دو سال از زندگی عقب می افتی.و ازهدف هایی که برای خودت مشخص کرده بودی.دو سال بدون هیچ درآمدی مجبوری در بدترین شرایط زندگی کنی و.... خیلی چیز های دیگه.

ولی عده ای - کسانی که رفتن و برگشتن- سربازی را تجربه ای میدانند که هیچوقت و هیچ جای زندگی تکرار نمیشود.حالا من مانده ام و تجربه -اتفاقی- که قراراست.یک عمر بین فامیل و دوستان  ازش خاطره تعریف کنم-همان مثل معروف پسرا دوسال میروند سربازی و به اندازه ی ده سال خاطره تعریف میکنند.-در راستای همین سربازی رفتن دیشب رفتم و دو جلد  کتاب خریدم تا روزهای باقی مانده ی تا شروع سربازی  مشغول باشم.اسم کتاب هست :* راز های سرزمین من* از رضا براهنی  که یکی از دوستان این کتاب معرفی کرد و خیلی تعریف کرد از این کتاب.

در مورد این کتاب باید بگویم که در دو مجلد و با جلد گلاسه چاپ شده و چندین سال هم مانع چاپ این کتاب شدن تا اینکه بالاخره مجوز چاپ گرفته.

پی نوشت:تصورم این است که پست های بعدی وبلاگ در مورد روزهای سربازی و خدمت باشد:)))))

نظرات 4 + ارسال نظر
السا 1395,06,15 ساعت 04:26 ب.ظ http://gooshvare-gilas.blogsky.com

سلام
ممنون که به من سر زدی :)
سربازی به نظر منم وقت تلف کردنه.اما در کل زندگی در ایران با این وضعیت نا به سامان کار وقت تلف کردنه...وقتی بعد از فارغ التحصیلی دقیقا دوسال تمام بیکار باشی...و دوسال وقتت تلف شه...چی بگم...
اصلا چیزی میشه گفت ؟ :)

سلام
ممنون از شما ایضا
حالا سربازی هم که نمیشه نرفت.در کل چاره ای نیس.آش کشک خاله اس.

بعد از این دو سال قراره چی پیش بیاد؟

+ امیدوارم روحیاتتون همچنان حفظ شده باشه بعد از خوندن این‌کتاب :)

بعد این دوسال زندگی ادامه داره همچنان :)
پس خوندین این کتاب؟؟؟؟منم تازه اولاشم

بدم نمیومد دخترام سربازی داشتن

سلام
آواز دهل شنیدن از دور خوش است. :)

سلام
واقعا با اون دو سال تلف کردن وقت موافقم

سلام آقای دکتر
دقیقا تلف کردنه وقته :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.